Fix å trix

Satt och hade lite tråkigt när alla hade åkt härifrån ikväll.
Mina föräldrar, syskon och farmor har vart här och firat mig och Mejja lite grann. Jag fyller ju år på onsdag och Mejja fyllde år i torsdags. Så vi bjöd hit dom på lite mat och fika.

Men hur som helst så blev det lite tråkigt när alla åkt. Och trots att jag var och är väldigt trött, så bestämde jag mig för att fixa lite med symaskinen.
Jag kom på att jag har ett ganska fint linne, fast som jag inte använder för att jag tycker att det är för långt. Så jag plockade fram det och sydde det lite kortare. Och då kom jag på att jag har ett par jeans som är lite långa. Först så va knappen trasig, så därför har jag inte använt dom på länge. Men när farmor hjälp mig att laga knappen så insåg jag att jag inte gillade att använda dom för att de var så långa. Så nu har jag sytt upp dom och set blev jätte bra, första gången jag gjorde det.

Och när jag ändå hade maskinen framme passade jag på att lappa lite jeans-shorts som hade gått sönder bak vid fickorna och som jag därför inte använt på hela sommaren.
Nu är ju i och för sig sommar'n slut. Men nu är det gjort till nästa sommar.

Men nu är klockan mycket och jag ska gå och lägga mig jämte min trollunge och nosa lite på henne.
Det bästa som finns är att ligga och lukta på henne när hon luktar lite varmt och saltigt.

Så go natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0