Rollen "mamma"

Jag ligger fortfarande vaken. Fast att jag i dagar klagat på att jag är trött så gick jag inte och lade mig när i tid.
Så då börjar ju jag att tänka, sådär som jag kan göra.

Som mamma då så har man ju rätten, ansvaret och skyldigheten. Eller vad man nu vill kalla det, att se till att ens barn gör saker som är bra och riktiga och rätt typ. Eller helt enkelt så har man ju rätt att tjata sina barn till sängs t.ex :))

Men min tanke är nu då när min mamma blivit mormor till mitt barn, har hon fortfarande samma "befogenheter" i egenskap av min mamma nu som hon hade innan hon blev mormor till mitt barn. Eller försvinner dom aldrig?? Ja antagligen så försvinner de väl aldrig helt.
Men så tänker jag också att mammas befogenheter kanske minskades när jag flyttade hemifrån??? Isåfall så får man nog tar över systemet, för såhär i efterhand kan jag känna att jag kunde behövt mina föräldrars tjat. Även efter att jag flyttat hemifrån. Typ som att städa, ta hand om disk och tvätt.
Fast inte nu längre då. Eller kanske skulle behöva någon som sa till mig nu att jag måste gå och lägga mig.
Men annars är det ju skönt att i te ha en mamma och pappa som tjatar. Och förresten så har ju jag Rickard ;)

Ne hör ni nu ska jag fortsätta se på Sveriges värsta bilförare och sen ska jag sova

P.s ta det hela med en nypa salt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0