Magsjuka eller nått

Okej då hoppas vi på en god natts sömn i natt istället.

För nu är jag trött. Men lite kaffe på kvällskvisten rättade till det lite.

 

I natt vid tre tiden vaknade jag av att Mejja krabbade runt i sin spjälsäng

och var lite missnöjd. Så hon fick komma till mig i sängen.

Hon ammade lite och efter en stund så kom världens kaskad spy över mig.

Det var bara till att vakna till liv och byta lakan och duscha. Sedan var allt frid och

fröjd och Mejja var sig själv. Så vi somnade om.

Så i morse åkte jag till verkstan för att greja lite.

 

Vid lunch så pratade jag med mamma som hade Mejja idag, då hade hon spytt

igen och fått lite feber. Så jag packade ihop och åkte hem.

När jag kom och hämtade henne var hon lite gnällig och så. Men väl

hemma var hon sitt vanliga spralliga jag.

 

Men det blev lite mer spy på kvällen här, så jag hoppas att det var det sista.

Och att det bara var en släng av magsjuka.

Jag ringde Barnkliniken i Borås (på BVC var de på utbildning ju!) för att höra efter om så små barn kan

få magsjuka, och det kan de.

Och hon i telefon sa att det går magsjuke-skit nu.

 

Nu ska jag mysa ner mig i soffan så hoppas vi att det blir en lugn natt med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0