Gubbfan och städning

Blev en ganska trevlig kväll i Borås igår. September är ju bara för snygg asså. Vi står mitt bland allt folk och myser och kollar på september och Mejjas hörselkåpor har hon ju såklart bestämt sig för att inte ha på sig. Så känner jag att någon petar på mig så jag ser mig om efter nögon jag känner men ser ingen. Men så petar det på mig igen, då är det en gubbe som säger till mig att det är idiotiskt av mig att ta med ett så litet barn ut i sådant oväsen och att hon kommer skada sin hörsel för resten av livet. Ja ja må så vara han hade säkert rätt. Men tycker att var och en kan sköta sitt. Han visste ju inte ett skit om oss. Vi kanske just kommit eller var på väg där ifrån. Eller bara gick förbi på vår väg någon stans. Skit irriterad blev jag i alla fall, sur rent av. Sedan gick det för bi en dam/tant och sa högt och tydligt " stackars hund". Ja Thelma va ju med så klart. Och hur som helst så tyckte båda tjejens att det var kul. Med sina hörselskydd på så var det ett asiatiskt par som tyckte att Mejja var så söt så de frågde om de fick ta kort på henne. Antar att de var turister, och självklart fick dom det. Tjejen och Mejja poserade och sedan gick dom vidare. Idag så har vi mest städat, så nog sagt om det. Senare idag ska vi ner på byn mej Johanna och hennes familj. Blir mysig, en fika och lite Ulrik Münter är tanken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0