Slappar dag idag

I natt hade vi lite nattgäster, Danilo och Robert. och eftersom att Robert

jobbade idag så stannade Danilo över dagen. Mysigt värre tyckte Thelma.

Danilo är ju hennes älsklingskille.

Fast Danilo sov jämte mig och Thelma sov på soffan.

Så idag tog vi tjejer och Danilo en slappade med en skön promenad. Sedan blev det lite städning av köket med innan det var dags att samla ihop familjen och köra tillbaka Danilo till sitt. Men i morgon blir det en promenad med tjejerna och Danilo igen, för i morgon e ju han hemma själv.

 

Men innan promenad kommer pastorn oh hälsar på hemma hos oss, för på söndag är ju dagen för Mejjas barnvälsignelse. Mysigt ska det bli. Men det kommer att bli en ganska fullspäckad vecka och speciellt söndag.

På onsdag är det ju babysim och på torsdag tänkte jag att jag skulle gå till församlingshemmet i Örby där dom har typ Öppna förskolan på förmiddagen. Och på söndag är vi ju bjudna på barnkalas hos Bella ju. Så en present måste vi hinna inhandla med men det får väl kanske bli på fredag då.

 

Enn sak om dagen brukar vara lagom att företa sig. Små tjejer som Mejja tycker att det räcker så. Och det tycker jag med för lite mys hemma på soffan vill man ju hinna med också. Att nosa på underbar bebis och tjöts lite med henne är ju det bästa som finns. Att höra hennes gurglande skratt värmer ju hela mitt inre.

 

 

Thelma med sin bästa vän Danilo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0