Krypsäkra...

Dags att krypsäkra vårt hem verkar det som. Mejja kryper ju inte än så klart.

Men hon kan dra sig fram med armarna och sträcka sig efter saker om de inte är för långt bort.

Men hon ställer sig i "krypläge", alltså på alla fyra och gungar lite innan hon lägger sig platt på mage igen.

Så nu tänkte jag att jag ska plocka undan saker som man inte ska komma åt när man kryper runt på golvet.

För inom ett par veckor så tror jag absolut att det kryps runt här hemma.

 

Idag var tanken att vi skulle på öppna förskolan men eftersom det är sportlov här nu så var det inget idag.

Dom följer ju skolans terminer och lov.

 

Men det gör inte så mycket för nu kan ju jag passa på att använda tiden till att

städa och greja lite, behövs verkligen.

Så nu är det dags att dra igång medans Lillan sover,

 

Vad gör ni idag???


Kommentarer
Postat av: Madeléne

Tack Jenny:):)

Ska inte glömma att göra henne delaktig:) Hon ska ju trotsallt bli stora syster för första gången:)

Funderar på att köpa någon bra bok som handlar om just när det kommer ett nytt syskon. Kan vara intressant. Kanske står endel bra tips där i med.



Hoppas att allt är bra med er och att Mejjas förkyldning har släppt:)

2011-02-17 @ 11:33:42
URL: http://prinsessansmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0