KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS

Jaha då sitter jag här ensam då, med cirkus Möller.

Resten av familjen sover sött redan, trötta efter en veckas slit.

 

Thelma var så smutsig idag att det var tvunget att bada henne, vilket

hon tyckte inte var så noga. Så hon stålsatte sig i köket, men tillslut hade

jag henne i badkaret.

Efter att ha sprungit runt inne på verkstan i en vecka kan jag lova att

hon var allt annat än vit innan hon duschades.

 

Nu över till dagens största händelse. Om man är mamma i alla fall.

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS

 

Vi hade en lite bajskatastrof idag på förmiddagen kan man säga.

Mejja hade inte basat sedan förra söndagen, alltså inte på 1 1/2 vecka.

Men det är visst inget konstigt att det kan gå upp till två veckor

mellan bajstillfällena.

Eftersom det gått så många dagar så var jag så klart inställd på att

det skulle komma en rejäl laddning. Men aldrig kunde jag ana att

den skulle vara så enormt stor.

Det var bajs precis överallt.  i blöjan, utanpå blöjan, på magen och på låret.

Jag höll på att spy av äckelkänslor.

Slutsatsen jag drar av detta är att, hellre byte av bajsblöja varje dag

än sanering av bebis var tionde dag.

 

Ne nu tar jag helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0