Fel bil, fast rätt bil kan man säga

Jaha, då har man vart och besiktigat morfars bil idag.

Brottom som bara den fick jag och kom sent dit eftersom

jag inte hittade dit med en gång. Jag går in och knappar in regestreringsnummret

och väntar på att få hjälp. Så kommer den där killen som ska besiktiga bilen.

Jag förklarar att jag var lite sen, men han sa att det gick bra ändå.

Men så kollade han vilken bil det skulle vara och sa att det inte var den bilen jag hade. Det skulle ju vara en 940 inte v70.

Då insåg jag att jag hade tagit fel bil, varpå han säger att vi kan ju ta den bilen du har för den ska också besiktigas. Det är ju körförbud på den.

Så ringer jag till morfar och frågar vilken bil det var jag skulle ta, då säger han bara min bil. Ja men v70 säger jag. Ja ADC 505 v70 säger han. Då säger jag ett det är ju 940 reg nummer, du har bokat fel bil ju. Men nu tar vi och besiktigar denna

bilen i alla fall det är lugnt.

 

Men varför ska det alltid bli lite kaos med allt som han tar sig för att

göra, det är alltid nått som går lite fel. Men men allt löste ju sig och

blev som han hade tänkt sig tillslut i alla fall.

 

Sedan var det återträff med föräldragruppen. Alla fick berätta om sin förlossning

och sin tid på BB och vad de tyckte om det.

Trevligt att träffa alla samtidigt igen.

 

Nu ska jag snart gå och lägga mig.

Tidig dag i morgon, Rickard ska till jobbet och jag ska eventuellt till

Vara och hämta däck. Kanske ska jag köra lite däck från Skene

till Bollebygd med.

Men först ska jag se färdigt Ladies på Östermalm och Lyxfäll.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0