Vattenläcka och ändrade planer

Hemma feer en väldigt lång dag, den blev längre än jag tänkt mig.

Jag och Rickard åkte till Bollebygd i morse där han skulle möta

upp jobbkompisen och jag skulle till verksta'n för att få iväg ett par papper

 

Fixa och grejade med lite papper och städade lite. Passade på att städa lite

när det bara var jag där. Pappa har annars så mycket annat att göra åt mig.

 

Åkte ner till macken med ett par papper och tjöts lite skit sedan var det dags för

att få lite mat i sig. Och då äntligen ringde Rickard och sa att han var på väg från jobbet, men att han skulle äta lite och så innan.

Passade ju bra tyckte jag för då skulle jag hinna tillbaka till verksta'n och släcka

ner efter mig. Skulle även hinna med att tanka.

Så det gjorde jag, men någon stans mellan släcka verkstad och tanka

blev det ändrade planer kan man säga.

 

Vatten hade runnit från förvaringslagret in till gömmet och in under deras nya parkettgolv. Så bara att fixa och trixa med hjälp av Nån.

Typ en sekten lite kran som stått och droppat alldeles för länge.

 

Så istället för kl 14 åkte jag hem strax efter kl16.

Och eftersom både min pappa och farbror är på semester så får jag skena

upp till Bollebygd i morgon och kolla läget

 

Sedan blev det en sväng hem till svärfadern och slappa lite…..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0