...och en slank hon ner i diket.

Vilken start på dagen det blev, jisses alltså.

Tänkte att det kanske va fredagen den 13:de men det var ju bara den

3:e idag, hahah.

Körde älsklingen till jobbet idag och när det var typ 500 meter kvar körde jag så klart i diket. Drog med mig en sån där reflexstolpe gjorde jag med.

Som tur var så var nummerplåten ivägen så det blev inget på märke eller så på bilen. Hur som helst så ringde Rickard till sin jobbarkompis som bodde där så han kom för att dra upp bilen. Precis då kommer det en bil från andra hållet som ville förbi. Ska tillägga att det var en grusväg så det var ju inte så gott om plats eftersom jobbarkompisen hade en stor jävla skåpbil.

Men upp kom vi icke, men som tur var kom det en stor skogsmaskin precis då.

Nu var det ganska trångt kan jag lova, den mötande bilen fick backa och åka åt andra hållet istället.

Väl uppe ur diket var det bara att rulla vidare i alla fall 150 meter, för där satt en till bil i diket. Rickard hoppade ut för att hjälpa till och det gjorde även mannen i skogsmaskinen. Jag fick en känsla av att den mannen hade vart med ett par vintrar

innan. Men denna bilen behövde bara puttas på lite så var den uppe på vägen igen.

Men det slutar ju inte där, nästan hemma körde jag på ett dött djur på 41:an.

Så med snö under hela bilen på högersidan och antagligen ett gäng

kroppsdelar från ett djur i hjulhusen på vänstersidan så skakar det lite i ratten nu.

Ja alltså, jag tror att det finns lite krafs där för Thelma nosade jätte mycket

på hjulen. Vilket hon inte brukar göra.

 

Nu ska jag strax till pappa och köra in bilen så att den får tina lite, och hoppas att

det slutar skaka i ratten.

Så önska mig nu lycka till så att jag inte hamnar i diket igen….



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0