Knäckkok och vaccinationer

Oj, det blev visst ingen uppföljning av sista inlägget,.

Men hur som helst så fick jag lite gjort, diskade lite och så.

Var och handlade med, lika kul som alltid. NEJ det är ju skit tråkigt.

 

Igår var en ganska lugn dag, jag körde min syster till skolan och sen åkte vi hem och vilade oss lite till.

Sedan var det dags att åka till BVC för att väga, mäta och vaccinera Mejja.

Allt var bra som vanligt. Nu är hon 63 cm lång och väger ca 6190 g tror jag att det var. Vaccinationen var två sprutor, en i varje lår.

Den första gick jätte bra, hon gnällde bara lite, men den andra var värre.

Hon bara skrek och grät och det gick inte över innan vi kommit in i bilen och åkt en bit. Bilen är bra för den gillar hon att åka.

När vi kommit hem sov hon en stund och sedan vaknade hon och var glad igen.

Som att hon glömt det hela, sedan somnade hon lite senare igen.

När hon vaknade igen var det som om hela hennes värld rasat och hon var

helt otröstlig och så var det hela kvällen, inget kunde trösta henne.

Oj oj vad ont det gjorde i mig.

 

Idag har vi kört min syster till skolan igen och sedan åkte vi hem och fortsatte sova en stund. Städat och grejat lite här hemma. Bland annat hängt upp julstjärnorna så nu har vi lite julstämning här hemma med.

Och igår kokade jag ju knäck ju. Första koket brände jag, det blev inte alls bra.

Men andra omgången blev riktigt lyckad faktiskt.

Och så var det ju lite matlagning idag med såklart.

 

Nu ska jag nog dra mig till sängen tror jag, ska ju köra hjärtat till jobbet

imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0