Jobb jobb jobb

Ja det känns som att det är mest jobb nu. Och det är det ju, fast inte mer än vanligt egentligen.

Men i måndags var bag ledig, men hade ju fullt upp i alla fall. Började med att ringa kommunen för att se hur det med Mejjas dagisplats. Detta har ju då krånglat lite. Vi skickade ju in lappen i oktober men när jag ringde efter jul så stod hon ju inte i kö eftersom brevet kommit bort. Chefen lovade då oss att göra vad han kan för att påskynda. Men i måndags så stod hon lik förbannat inte i nån kö. Vi får sedan svar av chefen att han jobbar på det... Men åååå.

Så efter deg nedslaget blev det lite träning som frotterande känns i kroppen. Kollade även om passen hade kommit vilket de i te hade. Beställde även de blå korten från försäkringskassan. Så vi fick gjort ganska mycket på min lediga dag.
Men till det bästa då. Vi åkte in till stan för lite klädinköp till Mejja. Men vi startade med lite lunch på Thai silk. Sedan gick vi till Polarn i Pyret för att fynda på rean, och gissa om vi fyndade. Tre par brallor, tre tröjor och två förpackningar strumpor. De hade halva priset och ta två betala för tre. Så det hela blev 630 kr istället för ordinarie 1820.
Sedan bar det av till Svenljunga för lite simskola.

Resten av veckan har bara bestått av jobb och städ och massa mys med la familia.
Har just damsugit och svabbat golven. Och ni som känner mig tror kanske jag har slagit i huvudet eftersom jag nu för tiden städar så mycket. Men så är det inte, jag har bara bestämt mig för att vägra bo i en svinstia....

Men nu, natti. Ska ju jobba i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0