Städstopp och teleskoprör

Igårkväll var jag så duktig och damsugare för andra dagen i rad. Jag har bestämt att vi ska bo i ett rent hem. Inte i ett hem där man hittar en golden retriver i soffan, under soffan, i sängen och en i brunnen i badrummet. Ska bara tillägga att vi äger en golden retriver och inte fyra. Men det är ju märkligt hur en söt vit liten varelse kan sprida så mycket päls om sig.
Det ligger liksom i stora sjok överallt.

Och är man då som jag, och min man med för den delen, som tycker att det finns roligare saker än städning att ägna sig åt. Då blir det mest halvhjärtat städning.

Men nu tar jag upp kampen mot all denna päls och allt annat skräp en hund drar med sig utifrån och in. Och vad händer då. Jo damsugarröret går sönder. Det är då helvete.
Men som tur är kan man ju köpa nytt.
Så efter en dags stopp i min kamp mot allt lort så kan jag fortsätta i morgon.

Nu ska jag sova så la ske jag till och med kan ta en strid innan jobbet i morgon.

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0