Optimisten

Så här på morgonkvisten har jag knåpat ihop en liten berättelse

som jag tänkte berätta för er här nu.

 

En dag var Jenny på gummiverkstaden för att hjälpa till att svara lite i telefon

och boka tider. Många var det som ringde och ville ha sina vinterdäck

bytta med en gång eller som senast dagen efter.

För jo det sades ju att det skulle bli snökaos följande dag.

Tyvärr kunde inte Jenny hjälpa kunderna med så kort varsel.

Det bästa sa hon, var ju att ringa ett par dagar innan men

ville ha sina vinterhjul påsatta.

In kommer så Herr Johansson kan vi kalla honom.

Sade att nu vill jag skifta mina hjul, kan ni hjälpa mig med detta nu.

-Nej tyvärr sa Jenny. Fullbokat har vi idag och i morgon men på

Onsdag kan vi hjälpa dig. Var på mannen sa, men i morgon ska det

ju bli snökaos. Hur ska  jag ta mig fram då?

Detta hörde då Stefan ( han som sköter det hela på verkstaden).

Och som den stora optimisten han är så sa han, att nej fan

det är lugnt. Du klarar dig, det är ju i Stockholm det ska bli snökaos.

-Det ska ju bli upp till tio grader varmt hela veckan, sa Stefan.

 

Dagen efter väcks Jenny av att telefonen ringer halv sju på morgonen.

Det är Stefan som rent hysteriskt säger till Jenny att hon måste komma

med sin bil till han.

-Ska du ha min bil, säger Jenny. Varför då?

-Jaha. Du har inte kollat ut genom fönstret än, det är ju massa snö ute, säger

Stefan då.

 


 

Detta är en sann historia och det är ju jag som är Jenny så klart, Stefan

är min pappa.

Så att i morse fick jag åka iväg och byta bil med pappa, eftersom att

jag har vinterdäck på min bil men det har inte pappa.

Så nu har jag pappas bil med lågprofils sommardäck.

Det tog mig nog 45 minuter att ta mig från verkstan i Skene

till Örby. Tanken var att jag skulle köra upp till Bollebygd nu, men

jag vågar fan inte köra en meter till med den bilen.

 

Pappa förra sommaren, på en veckas segelsemester.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0